مقالات

تغییر روند رستوران‌ها به سمت غذای سالم

تغییر روند رستوران‌ها به سمت غذای سالم

در دهه گذشته شاهد تغییر عمده تقاضای مصرف کنندگان برای غذای سالم در صنعت غذا و نوشیدنی بوده‌ایم. نسل جدید بر خلاف نسل‌های قبل به سلامتی و سبک زندگی سالم اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و تمامی فعالیت‌ها و خوراک خود را یادداشت برداری می‌کنند. همین تغییرات و گرایش افراد به سمت غذاهای سالم، باعث شد تا در این مقاله به افزایش تقاضای مصرف کنندگان و نحوه ارائه رستوران‌ها بپردازیم.

امروزه افراد می‌دانند که یک رژیم غذایی متعادل و داشتن فعالیت بدنی منظم اهمیت بسیار زیادی دارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم با سلامت روحی و جسمی در ارتباط است و کمبود آن می‌توان منجر به ضعیف شدن بدن و ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سبک زندگی شود. به همین دلیل است که رستوران‌ها و سرآسپز‌های امروزی سعی می‌کنند غذا‌های سالم و جدیدی را ارائه دهند که با این تغییرات هماهنگی داشته باشد. در حال حاضر، معرفی غذاهای گیاهی، استفاده از روغن و ادویه کم‌تر در غذا و تلاش برای حفظ ضریب سلامت تمامی غذاها یک هدف اصلی برای رستوران‌ها محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا شما را با نمونه‌هایی از صنعت رستوران داری که به غذاهای سالم گرایش یافته، آشنا کنیم.

منوی غذایی خود را برای پاسخگویی به غذاهای سالم تغییر دهید.

امروزه بسیاری از رستوران‌ها شروع به گنجاندن غذا‌های ارگانیک، گیاهی و سالم در منوی غذایی خود کرده‌اند. علاوه بر این، تغییر سبک ارائه غذا‌ها و زیبایی آن‌ها نیز موضوع دیگری است که رستوران‌ها روی آن متمرکز می‌شوند.

تاثیر تغییر روند و استفاده از غذاهای سالم بر دیگر بخش ها

تغییر روند و استفاده از غذا‌های سالم تنها به فضای رستوران محدود نمی‌شود و شرکت‌های مربوط به تحویل غذا نیز در حال ظهور هستند تا تقاضا برای غذای سالم را برآورده کنند. این روند همچنین تاثیر مستقیمی بر بخش مواد غذایی و بسته بندی آن‌ها نیز داشته است و تعداد آن نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

تاثیر تغییر روند و استفاده از غذاهای سالم بر صنعت رستوران

با توجه به این که امروزه افراد حاضرند مبالغ اضافی را برای میل غذای سالم بپردازند، منوی رستوران رژیمی نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته و تغییر کرده است. رستوران‌های زیادی وجود دارد که کل منوی غذایی خود را به سمت طبخ و سرو غذا‌های سالم برده‌اند و غذاهایی مانند صبحانه انگلیسی، چای سبز ارگانیک و پنکیک سبوس‌دار را به مشریان ارائه می‌دهند. رستوران‌های سنتی نیز روغن و ادویه‌های چاق‌کننده غذا‌های خود را کاهش داده‌اند و یک منوی کامل غذای سالم را ارائه می‌دهند. همچنین رستوران‌ها کمپین‌های تبلیغاتی خود را در سطح شهر‌ها و پیرامون گرایش افراد به غذاهای سالم اجرا می‌کنند که همین موضوع موجب افزایش سرعت فروش آن‌ها شده است.

نکات و ترفند‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تغییرات غذایی سالم را در رستوران خود ایجاد کنید.

برخی از این نکات و ترفند‌ها به شرح زیر است:

  1. اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه بسیاری از رستوران‌ها بر روی پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود کار می‌کنند تا فروش خود را افزایش دهند، زیرا رسانه‌های اجتماعی قدرت بسیار زیادی دارند. محتوای تولید شده توسط کاربران در اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر مستقیمی بر روی فروش رستوران دارد و با توجه به این که کاربران امروزه بر ترویج سبک زندگی سالم تمرکز می‌کنند، رستوران‌ها می‌توانند از این روش برای تبلیغ برند خود کمک بگیرند.

  1. طراحی منو

علاوه بر افزودن غذا‌های گیاهی و سالم به منوی رستوران، لازم است منوی غذایی خود را نیز به شیوه‌ای جذاب طراحی کنید. استفاده از نرم‌افزار مدیریت رستوران نیز می‌تواند به رستوران دار‌ها در دستیابی به منوی مناسب و کاهش هزینه‌های غذا کمک کند.

  1. ارائه غذاهای زیبا

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای جلب رضایت مشتریان یک رستوران علاوه بر ارائه غذای خوب و سالم این است که، فضای رستوران و شکل ظاهری غذا‌ها بسیار زیبا باشد. برای این کار می‌توانید کمی نور موجود در رستوران را تغییر داده و دور چین‌های جذابی را به غذای خود اضافه کنید.

  1. برگزاری کمپین‌های بازاریابی غذای سالم

برگزاری چند مسابقه که به غذای سالم و سبک زندگی بهتر مربوط باشد می‌تواند موجب ارتقای برند رستوران شود. به همین دلیل است که برخی از رستوران‌ها کمپینی را برای تبلیغ منوی خود در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راه می‌اندارند و فروش رستوران خود را افزایش می‌دهند.

منبع: posist

1 دیدگاه در “تغییر روند رستوران‌ها به سمت غذای سالم

  1. Masoud گفت:

    با درود
    تقریبا یک سالی میشه که با مجموعه حرفه ای مگریز آشنا شدیم. همواره دوست داریم بعضی وعده های غذایی خودمون رو در رستوران دلپذیر و آرامبخش بگذرونیم. از این بابت رستوران مگریز که یکی از رستوران های حرفه ای غرب تهران هست رو انتخاب کردیم که تونسته تا الان نظر ما رو به خودش جلب کنه.
    ضمنا انتخاب فضای موسیقیایی ویژه با نوای زیبای پیانو به این محیط گرمی خاصی بخشیده.
    در بخش مدیریت و سالن هم از توجه ویژه ای که سرپرست سالن و پرسنل فهیم مجموعه دارند تشکر می کنم.
    با تشکر
    باب-حیدری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *