مقالات

موسیقی چه تاثیری بر اشتها و رفتار مشتریان یک رستوران دارد؟

موسیقی و تاثیر آن بر اشتها در رستوران

محیط یک رستوران می‌تواند نقش بسیار مهمی در تجربه مشتریانی که به رستوران مراجعه می‌کنند داشته باشد. از نور رستوران گرفته تا دکور آن، همه و همه می‌توانند بر درک مشتری از غذا و فضای کلی رستوران تاثیر بگذارند. علاوه بر مواردی که گفته شد، یکی از جنبه‌های مهمی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، قدرت موسیقی است که در رستوران و هنگام میل غذا پخش می‌شود. اگر علاقه دارید بدانید موسیقی دقیقا چه تاثیری بر اشتها و رفتار مشتریان یک رستوران می‌گذارد، با ما همراه باشید.

موسیقی و تاثیر آن بر اشتها

مطالعات متعدد انجام شده نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند بر اشتها و ترجیهات غذایی افراد تاثیر بگذارد و سرعت و حجم موسیقی نیز بر میزان و سرعت غذا خوردن موثر است. مثلا پخش آهنگ‌های تند موجب افزایش سرعت غذا خوردن می‌شود و بالعکس، پخش موسیقی‌های آرام سرعت غذا خوردن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، سبک موسیقی نیز موثر است به طوری که، موسیقی کلاسیک موجب افزایش لذت نوشیدن یک نوشیدنی می‌شود و موسیقی پاپ، میل خوردن شیرینی را بالا می‌برد.

اگر می خواهید با بهترین رستوران با موسیقی زنده در پونک آشنا شوید اینجا کلیک کنید.

موسیقی و تاثیر آن بر رفتار

موسیقی و پخش آن در یک رستوران همچنین می‌تواند بر رفتار مشتریان رستوران نیز تاثیر بگذارد. به طوری که، موسیقی آرام و ملایم سطح استرس را کاهش می‌دهد و منجر به تجربه‌ای لذت بخش هنگام میل غذا در رستوران می‌شود. از طرفی دیگر، موسیقی سریع و تند می‌تواند سطح استرس را افزایش داده و منجر به افزایش سرعت میل غذا شود. علاوه بر این موارد، میزان کم یا زیاد بودن صدای موسیقی نیز می‌تواند بر مدت زمانی که مشتریان در رستوران می‌مانند موثر باشد. صدای کم مشتریان را بیشتر در رستوران نگه می‌دارد و صدای بلند موجب کاهش مدت زمان حضور آن‌ها می‌شود.

نحوه استفاده از موسیقی برای ایجاد فضایی دلخواه در رستوران

با درک بهتر روانشناسی موسیقی و تاثیر آن بر رفتار و اشتهای مشتریان، صاحبان و مدیران رستوران‌ها می‌توانند از موسیقی به عنوان یک استراتژی برای ایجاد یک فضای دلخواه و جذب مشتری استفاده کنند. به عنوان مثال، یک رستوران خوب با پخش موسیقی کلاسیک و یک رستوران معمولی با پخش موسیقی پاپ به فضای دلخواه خود دست می‌یابد.

نتیجه گیری

پخش موسیقی در یک رستوران تاثیر بسیار زیادی بر روی اشتها، ترجیهات غذایی، رفتار و جو کلی رستوران دارد و صاحبان و مدیران رستوران‌ها با درک بهتر روانشناسی موسیقی، می‌توانند از موسیقی به عنوان یک روش برای جلب رضایت مشتریان استفاده کنند. دقت داشته باشید که هر عنصر انتخاب موسیقی از سرعت گرفته تا سبک آن، می‌تواند بر درک مشتری از غذا و رستوران تاثیر بگذارد و موجب انتخاب مجدد آن رستوران توسط مشتری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *