مقالات

چرا پخش کردن موسیقی در رستوران اهمیت دارد؟

پخش کردن موسیقی در رستوران

آیا تا بحال هنگام شروع یک روز کاری احساس ناراحتی کرده‌اید؟ اگر چه ممکن است دور از انتظار به نظر برسد اما ممکن است علت این ناراحتی آهنگ ناراحت‌کننده‌ای باشد که قبل از رسیدن به محل کار گوش کرده‌اید. موسیقی بخش جدایی ناپذیر هر تجربه اجتماعی است و می‌تواند رفتار، افکار و احساسات شما را تغییر دهد. این ابزار قدرمند توانایی تغییر هر کسب و کاری را دارد و موجب بهبود تجربه مشتری می‌شود. برای افزایش ارتباط مشتری با رستوران، موسیقی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در ادامه متن به علت اهمیت پخش موسیقی در رستوران می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اگر به دنبال یک رستوران بین المللی در تهران شیک و باکلاس هستید، به مگریز سر بزنید.

۱. ایجاد کردن یک جو کامل و مناسب در رستوران

موسیقی یکی از عناصر اصلی برای ایجاد یک فضای کامل و عالی در رستوران است و حال و هوای رستوران را تنظیم می‌کند. برای ایجاد یک جو عالی در رستورانف کافیست موسیقی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و سبک رستوران سازگاری و مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک رستوران فست فود دارید از موسیقی شاد استفاده کنید و اگر یک رستوران مجلل و با شکوه دارید، یک موسیقی جاز ملایم بهترین گزینه است.

۲. بهبود بخشیدن طعم غذا

ممکن است کمی متعجب شوید اگر به شما بگوییم که موسیقی می‌تواند احساس رضایت مشتریان هنگام خوردن غذا را افزایش دهند. اکثر افراد فکر می‌کنند تنها حواس لامسه، چشایی و بویایی هستند که هنگام لذت بردن از غذا استفاده می‌شوند اما جالب است بدانید، حس شنوایی نیز نقش مهمی در تجربه خوردن یک غذا دارد.

۳. افزایش میزان وفاداری مشتریان به رستوران و برند آن

مشتریان دوست دارند مجدداً به رستوران‌هایی بروند که در آن خاطرات خوب و خوشی داشته‌اند. پخش موسیقی خوب و لذت بخش در رستوران موجب ایجاد این خاطرات خوب و خوش برای افراد می‌شود و آن‌ها را تشویق می‌کند تا دوباره به رستوران شما مراجعه کنند.

۴. افزایش صبر و شکیبایی

تحقیقات نشان می‌دهد که پخش موسیقی در یک محیط موجب افزایش صبر و شکیبایی مشتریان در آن محیط می‌شود. علت این موضوع این است که، موسیقی می‌تواند یکنواختی و کسالت را از بین ببرد و به تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده تبدیل کند.

۵. بهبود کارایی کارکنان رستوران

پخش موسیقی در یک رستوران علاوه بر بهبود روحیه مشتریان، روحیه کارکنان را نیز تقویت می‌کند و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. طبق مطالعات انجام شده، ۸۱% کارکنان پس از پخش موسیقی عملکرد بهتری داشتند و ترجیح می‌دادند در محیطی کار کنند که موسیقی لذت بخشی در آن پخش می‌شود. پخش موسیقی در رستوران باعث می‌شود کارکنان حتی زمانی که کار استرس‌زا می‌شود، احساس خوبی داشته باشند و خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند.

۶. تأثیر بر ریتم غذا خوردن

در برخی رستوران‌ها، مشتریانی که در حال میل غذا هستند، غذا را با سرعت بسیار پایینی میل می‌کنند و میز را دیر تحویل می‌دهند. در نتیجه، تعداد افرادی که منتظر خالی شدن میز هستند افزایش می‌یابد و صف طولانی ایجاد می‌شود. ممکن است علت اصلی این صف طولانی و دیر خالی شدن میز‌های رستوران، موسیقی باشد که در رستوران پخش می‌شود. موسیقی تأثیر بسیار زیادی بر ریتم و سرعت غذا خوردن افراد دارد و پخش موسیقی سریع و تند موجب سریع‌تر خالی شدن میز‌ها و پخش موسیقی کند موجب دیر خالی شدن میز‌ها می‌شود. استفاده از یک موسیقی مناسب در ساعات شلوغ رستوران می‌تواند از ایجاد شدن صف‌های طولانی در ورودی رستوران جلوگیری کند و این یک راه حل بسیار خوب برای جذب مشتری و رسیدگی به تمامی آن‌ها محسوب می‌شود.

۷. افزایش میزان فروش رستوران

آخرین و مهم‌ترین مزیت پخش موسیقی در رستوران این است که می‌تواند میزان فروش رستوران را افزایش دهد. مردم اغلب از موسیقی که در رستوران پخش می‌شود به عنوان نشانه‌ای برای شیک و مجلل بودن آن استفاده می‌کنند. در نتیجه، پخش یک موسیقی کلاسیک به جای یک موسیقی پاپ در رستوران می‌تواند رستوران شما را مجلل‌تر جلوه دهد و مشتریان بیشتری را جذب کند.

رستوران مگریز رستورانی با موزیک زنده در پونک است که فضای آرامش بخشی را برای مشتریان فراهم می کند.

منبع: naistro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *