مقالات

آداب صحیح غذا خوردن در رستوران

آداب صحیح غذا خوردن در رستوران

غذا خوردن یک نیاز و لذت است و به کمک آن انرژی لازم برای انجام کارها فراهم می‌شود. رستوران‌ها مکان‌هایی هستند که غذا و نوشیدنی در آن‌ها سرو می‌شود و افراد علاقه دارند برخی از وعده‌های غذایی خود را در آن‌ها میل کنند. این محیط‌ها معمولا برای دورهمی، برگزاری مراسم، جشن و… مورد استفاده قرار می‌گیرند و غذا خوردن در آن‌ها آدابی دارد که در ادامه بیشتر در مورد آداب صحیح غذا خوردن در رستوران می‌پردازیم.

آداب اصولی غذا خوردن در رستوران

آداب اصولی غذا خوردن در رستوران به منظور بهبود تجربه افراد و احترام به حقوق آن‌ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. تعدادی از آداب مهم غذا خوردن در رستوران به شرح زیر است:

• داشتن پوشش مناسب

قبل از رفتن به رستوران، مطمئن شوید که لباس و پوشش مناسبی به تن کرده‌اید. به عنوان مثال، برای غذا خوردن در رستوران‌های شیک و رسمی حتما لباس رسمی بپوشید.

• رعایت بهداشت دست ها

قبل از شروع به خوردن غذا در رستوران، دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید و ضد عفونی کنید.

• نشستن پشت میز رستوران

پیش از شروع به خوردن غذا، روی صندلی به صورت راحت بنشینید و برای استفاده از موبایل یا تلفن همراه، صندلی خود را ترک نکنید. ترک کردن میز رستوران برای پاسخ به موبایل، آن هم زمانی که با افراد دیگری به رستوران آمده‌اید، بی‌احترامی به آن‌ها خواهد بود.

• نحوه سفارش غذا

در هر رستورانی برای معرفی غذا‌هایی که در آن رستوران تهیه می‌شود و سفارش مشتریان، از یک لیستی استفاده می‌کنند که به آن منوی غذا می‌گویند. پس از مشاهده منو و انتخاب غذا، به آرامی گارسون یا فرد سفارش گیرنده را مطلع کنید و سفارش خود را به او بگویید. در صورت لزوم می‌توانید پرسش‌های خود در مورد منوی غذا و نوشیدنی را از او بپرسید.

• رعایت اختصاص ها

اگر غذا یا مواد خاصی است که به آن حساسیت دارید یا نباید آن را مصرف کنید، به مشاور رستوران اطلاع دهید تا آن‌ها غذای مناسب شما را ارائه دهند.

• نحوه خوردن غذا

غذا را با لذت و به آرامی میل کنید. سعی کنید غذا را آرام خورده و تجربه‌ای لذت بخش داشته باشید. دقت داشته باشید که در هنگام خوردن یا نوشیدن، غذا یا نوشیدنی را روی میز یا روی لباس خود نریزید.

• استفاده صحیح از لیوان و سفره

از سفره خود به صورت صحیح استفاده کنید و غذا را به گونه‌ای میل کنید که سفره و میزتان کثیف نشود. مراقب لیوان‌های شیشه‌ای باشید و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری کنید.

• احترام به محیط رستوران و کارکنان آن

با کارکنان رستوران با نهایت ادب و احترام رفتار کنید و محیط را تمیز نگه دارید. در صورت عدم رضایت از غذا یا هر چیز دیگری در رستوران، این موضوع را با ادب و احترام بیان کنید.

رستوران رژیمی در تهران مگریز دارای محیطی آرام و دلنشین برای سپری کردن اوقات صرف غذا است.

• نحوه صحیح ترک میز

پس از پایان غذا، از جای خود برخاسته و صندلی را در جای صحیحی قرار دهید که محل عبور دیگر افراد را محدود نکنید. اگر لیوان یا پیشخوانی کثیف شده باشد، از کمک کارکنان رستوران برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

• پرداخت صورت حساب

پس از پایان غذا و ارائه صورت حساب خود به صندوق رستوران، پول غذا و سرویس رستوران را پرداخت کرده و با حسابدار با احترام صحبت کنید.
به طور کلی، رعایت ادب و احترام به محیط رستوران و کارکنان آن و همچنین رعایت بهداشت در رستوران، نشان دهنده شخصیت افراد است. بنابراین اگر برای نخستین بار می‌خواهید غذا خوردن در یک رستوران را تجربه کنید، حتما به نکات گفته شده توجه داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از سایت مگریز دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *